reklama

Ein bisschen Loyalität

Luis Figo z FC Barcelona do Realu Madrid,  Mario Gtze za obrovské peniaze z Borussie Dortmund do Bayernu Mníchov, Robin van Persie z Arsenalu do Manchesteru United. Prestupy,  z ktorých fanúšikom vrie krv v žilách. V minulosti takmer niečo nepredstaviteľné. V súčasnosti len niečo bežné. Kedysi zradca, Judáš, dnes profesionál. Peniaze hýbu rovnako aj svetom futbalu. Vernosť klubu, ktorá je pre fanúšikov posvätná, väčšine hráčov (česť výnimkám) už nič nehovorí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Podarilo sa mi natrafiť na jednu príhodu zo života Horsta Eckela, bývalého vynikajúceho útočníka z 50-tych rokov minulého storočia. Hráča 1. FC Kaiserslautern a nemeckého reprezentanta. Rád by som sa o ňu s vami podelil:

„ Po zápase s anglickým mužstvom Preston North End si ma ich majitelia zavolali na rozhovor. Vypočul som si celú ich ponuku (150 000 mariek za podpis a 6000 mariek mesačný plat pozn.) a hneď som ju odmietol. Čo by som ja mladý chalan robil v Anglicku? Z ich ponuky som si mohol dovoliť kúpiť polovicu Vogelbachu (rodisko H. Eckela pozn.) Fritz a Ottmar Walterovci, dostali ešte lepšie ponuky (350 000 za podpis a 10 000 mesačne) . Fritz však zostal, tak sme zostali všetci. V Kaiserslauterne som vtedy zarábal 320 mariek. Dnes asi nikto nepochopí, prečo som vtedy neprestúpil. Dokonca som niekedy musel platiť za to aby som mohol v Kaiserslauterne hrať. V 17-tich rokoch som prišiel do Kaiserslauternu, stal som sa hráčom základnej 11-ky. V 19-tich som bol prvýkrát majstrom Nemecka a v 22-och majstrom sveta. Čo viac som mohol chcieť. Dosiahol som všetko, čo môže futbalista dosiahnuť. Možno by to bolo dnes inak, ale peniaze v tej dobe neboli také dôležité.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Horst Eckel bol spolu s bratmi Walterovcami členom kádra, ktorý sa stal majstrom Nemecka v roku 1951 a 1953, taktiež boli súčasťou Nemeckej reprezentácie, ktorá sa tešila z titulu majstra sveta v roku 1954 vo Švajčiarsku. Fritz Walter bol v Nemecku zvolený za futbalistu 20. storočia.

Michal Brestovanský

Michal Brestovanský

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Prvých 90 minút zápasu je najdôležitejších" - Sir Bobby Robson Zoznam autorových rubrík:  OsobnostiRelaxUdalostiRozhovoryTV SvetNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu